1.                                                

CSharp Çıkış İşlemleri

'C#' forumunda Wod-Hack tarafından 10 Mart 2016 tarihinde açılan konu

  1. Wod-Hack

    Wod-Hack New Member

    Katılım:
    8 Mart 2016
    Mesaj:
    4
    Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Belirtilmemiş

    Selamun Aleyküm/Ve Aleyküm Selam

    Merhaba Arkadaşlar bügün size c# Çıkış işlemlerini anlatıcam .Çıkış İşlemlerini Detaylı bir şekilde anlatmak isterdim ama derine inmeden yeterli kadar bilgi vererek anlatıcam .Umarım beğenirsiniz.

    -/+ Yorumlarınızı Bekliyorum.

    1-Çıkış İşlemleri;

    1.2-Bir Metin ifadesini Ekrana Yazdırma;Bir metin ifadesini ekrana yazdırmak için iki metot kullanılır:

    1.Metot Console.Write(); Yazdırma işleminden sonra imleç yazdırılan ifadenin yanında bekler.Örnek1;

    [​IMG]

    Ekran Çıktısı;
    [​IMG]


    Dikkat Ederseniz İmleç Yazının sonunda beklemektedir.Br başka metin yazdırmaya çalıştığımız zaman imlecin buluınduğu yerden devam eder.Örnek2;

    [​IMG]

    Ekran Çıktısı;
    [​IMG]


    2.Metot Console.WriteLine();Yazdırma işleminden sonra imleç yazdırılan ifadenin alt sırasında bekler.

    Örnek1;
    [​IMG]

    Ekran Çıktısı;
    [​IMG]

    Programı çalıştırdığımızda ikinci metin bir alt satıra yazılmıştır.

    Çıkış parametreleri;\\\\\\\\n: Bir Alt satıra geçmek için kullanılır.\\\\\\\\r: Paragraf başı yapmak için kullanılır.


    Örnek3;
    [​IMG]

    Ekran Çıktısı;
    [​IMG]

    Ekran Çıktısına baktığımızda 3 tane \\\\\\\\n kullandığımız için yazınız 3 satır aşağıdan başlamıştır.


    1.2-İlk Değer Atanan Değişken Değerini Ekrana Yazdırma;
    Değişken tanımlamayı daha önce görmüştük.Şimdi değer atadığımız değişkeni ekrana yazdırma işlemlerini göreceğiz.

    Değişkene ilk değeri tanımlarken veya tanımladıktan sonra atayabiliriz.int x = 5 ; //ilk değeri tanımlanırken atadık.int y;y=5; //İlk değeri tanımlandıktan sonra atadık.Bu değişkenleri ekrana nasıl yazdırabilceğimizi bakalım.
    Örnek1;
    [​IMG]

    Ekran Çıktısı;
    [​IMG]{0} anlamı: Virgülden sonra tanımlana ilk değişken değerini sıfırıne yerine yazınız.

    Eğer aynı anda birden fazla değişken değeri ekrana yazdırılmak isteniyorsa {0},{1},{2},.... Şeklinde devam eder.Değişkenler virgülle ayrılarak tanımlanır.

    Değişken değerlerini ekrana birlikte yazdırmanın bir diğer yoluda + işaretini kullanmaktır. + işareti ifadeleri birleştirme işleminde gerçekleştirir.

    Örnek3;
    [​IMG]

    Ekran Çıktısı;
    [​IMG]



    Örnek4;
    [​IMG]

    Ekran Çıktısı;
    [​IMG]

    Yapmak istediğimiz işlem aslında x ve y değişken değerlerini toplayıp ekrana yazdırmaktı.Fakat + işaretinin buradaki görevi ifadeleri birleştirmek olduğundan x ve y değişken değerlerini yan yana yazarak yanlış sonuç üretmiştir.
    Örnek6;
    [​IMG]

    Ekran Çıktısı;
    [​IMG]

    Console.WriteLine("x + y toplamı = " + (x + y)); satırında x + y işlemini parantez içine alınca doğru sonuç elde edilmiştir.Kod satırımızı Console.WriteLine("x + y toplamı = {0} " , x + y); şeklinde de yazsaydık aynı sonucu elde ederdik.


    1.3-Formatlı Çıkış İşlemleri;
    Tam sayı tipinde tanımlanmış değişkenler üzerinde uygulanabilcek format biçimleri aşağıdaki tabloda belirtilmiştir.

    [​IMG]

    Formatlı Yazımda Kullanılan parametrelerin açıklaması:C:Sayıyı para birimi şeklinde gösterir.D:Tek kullanıldığında bir anlam ifade etmez .Yanına sayı yazılarak kullanılr.Formatı Alıncak sayının basamak Değeri yanında yazılan sayıdan küçükse arta kalan değer kadar yanına sıfır eklenir.E:Sayıyı 10 üzeri şeklinde gösterir.F:Sayıların virgülden sonraki basamak sayısı ayarlamada kullanılır.N:Sayıyı binlik basamaklara ayırarak yazar.X:Sayıyı hexdecimal(16’lık sayı sistemi) Olarak yazar.#işareti: formatlı yazımda her bir sayı için # işaretini kullanbiliriz.

    Örnek;
    [​IMG]

    Ekran Çıktısı;
    [​IMG]

    Tarif Formatlama ;
    [​IMG]Ve Son Arkadaşlar Bu kadar umarım beğenirsiniz.
     

Bu Sayfayı Paylaş

Share